Szentimrés Mikulás-túra

November 30-án korán reggel szentimrés kisiskolások és családtagjaik együtt várták, hogy elindulhassanak Hercegkútra, és a 9 kilométeres túra során a települést körbeölelő hegyek egyikén találkozzanak a Mikulással. A csapat négy elszánt óvodás kistesóval egészült ki, így negyven fő feletti létszámmal indult útnak a túracsapat.

Hercegkút végén, amint letértünk az aszfaltról, világossá vált, hogy a sárdagasztást az őszi túrához hasonlóan ez alkalommal sem kerülhetjük el. A néhány nappal korábbi eső, valamint a sáros, mély keréknyomok megnehezítették az előrejutást.  A diákok nagyon várták a Mikulással való találkozást, így a nehézségekre fittyet hányva meneteltek a lassan emelkedő úton. Menet közben csipkebogyót és kökényt szedegettünk, kóstolgattunk. Ebédszünetre értük el a Cifra-kút nevű pihenőhelyet, ahol a forrás mellett esőház, pad és tűzrakó hely is várja a megfáradt turistákat. Itt egy foltos szalamandrát csodálhattak meg a kis turisták.  Ebéd közben elkezdett szállingózni a hó, így tudtuk, a Mikulás is közel lehet már. S valóban, a gyermekek hívó énekszavára egy kanyar mögül hamarosan fel is tűnt a piros ruhás Mikulás. A túrakiírásban tett ígéretét is betartotta, minden kicsi és nagy turistát megajándékozott egy csokimikulással.

Az ebédszünet végén felkerekedtünk, és az Országos Kéktúra útvonalán haladva meredeken ereszkedtünk le Makkoshotykára. Itt a szép park és játszótér láttán a megfáradt kisdiákok új erőre kaptak, és ellepték a játékokat. Az újabb pihenő végén utunk utolsó szakaszát kezdtük meg, immár sík úton, a szántóföld szélén vezetett a turistaút. A szerencsések láthatták, amint néhány őz megriadva átvág a szántáson. A végére is maradt még némi izgalom, egy rozoga hídon is át kellett kelnünk, hogy az utolsó forrás megtekintése után kellemesen elfáradva és besározódva visszaérjünk a buszhoz. Az ajándékozás még nem ért véget, a szervezők ugyanis egy kitűzőt adtak minden résztvevőnek, a 2019-es szentimrés Mikulás túra emlékére.